ဝိဇၨာသိပၸံ ႏွစ္ပင္ယွက္ ဇာတ္လမ္း


အာန္ထြန္နီလာဗြာဝီရဲက သိပၸံ ေတာ္လွန္ေရးသမား ျဖစ္သည္။ ဤေခတ္သစ္ ဓါတုေဗဒ ပညာရွင္ႀကီး၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အခ်ိဳ႕က ေအာက္စီဂ်င္ဓါတ္ေငြ႕ကို နာမည္ေပးျခင္းႏွင့္ အသက္ရူျခင္းသည္ ေလာင္ကၽြမ္ျခင္းတစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ျပသျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ႕ေခတ္က ႏိုင္ငံေရးအရလည္း ေတာ္လွန္ေနေသာ ေခတ္ျဖစ္ေနသည္။ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး အခါသမယ ျဖစ္သည္။ ၁၇၉၄ ခုႏွစ္တြင္ မစၥတာဗြာဝီရီ ေခါင္းျဖတ္ ကြပ္မ်က္ခံရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ၏ေျခရာလက္ရာမ်ားက သိပံၸဘာသာရပ္တြင္ သာမဟုတ္။ ဝိဇၨာဘာသာရပ္တြင္လည္း ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေသးသည္။ သူ႕ အေၾကာင္း တစ္ပိုင္းတစ္စက နယူးေယာက္ Metropo – litan Museum of Art ၏ ပန္းခ်ီျပခန္း တစ္ခုတြင္ ရွိေနသည္။ ဂႏၱဝင္ လက္သစ္ ပန္းခ်ီဆရာ ဂ်က္ကီလူဝီေဒးဗစ္၏ လက္ရာ အျမင့္ ၉ ေပ၊ အနံ ၆ ေပခန္႔ရွိ ထိုပန္းခ်ီျပခန္း၏ နာမည္ႀကီး ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္တြင္ သူ၏ဇနီး မာဟီအန္းပီဟတ္ေပါလ္ဇ္ ႏွင့္အတူ သူ၏အတိတ္၏ အရိပ္မ်ားကို ေျခရာေကာက္ႏိုင္သည္။

ထိုပန္းခ်ီကားၿပီးစီးႏွစ္မွာ ၁၇၈၈ ခုႏွစ္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး မျဖစ္ေသးေပ။ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုး ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေနေသာအခ်ိန္။ ထိုအခ်ိန္က ပန္းခ်ီဆရာမ်ားက Baroque ႏွင့္ Rococo ပန္းခ်ီနည္း စနစ္မ်ားမွလမ္းခြဲကာ ဂရိႏွင့္ေရာမ အႏုပညာမ်ားဘက္ကို ယိမ္းယိုင္ေသာ ပိုမို႐ိုးစင္း၊ အဆင္တန္ဆာမမ်ားသည့္ ေရးနည္းမ်ား သံုးစြဲေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႕မ်က္ျမင္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားကို ပိုမိုေဖာ္ထုတ္လာၾကသည္ဟု ျပတိုက္မွ သမိုင္းပညာရွင္ ကတ္ရင္းဂါလစ္ဇ္က ေျပာသည္။ “ပန္းခ်ီကားထဲမွာ အထြတ္အထိပ္အဆင့္ ကို ၿငိသြားတဲ့ အသိဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးတာ ကေလးေတြပါတယ္” ဟု သူမကေျပာသည္။ လိႈင္းတံပိုးထန္ထန္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္နီပ်ပ် ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ ထိုေခတ္ဆီသို႔ ေဒါက္တာ ဂလစ္ဇ္တို႔ႏွင့္အတူ သင္သြားၾကည့္ႏိုင္သည္။

ႏိုဘယ္လ္ဆုရ ဓါတုေဗဒပညာရွင္ႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာ National Cancer Institute ဒါ႐ိုက္တာ ဟာ႐ိုးဗားမတ္စ္ႏွင့္ Cornell University ႐ိုအဲလ္ဒ္ေဟာ့ဖ္ မန္တို႔လည္း ေဒါက္တာ ဂလစ္ဇ္ႏွင့္အတူ ထိုပြဲတြင္ပါဝင္မည္။ ထိုပြဲမွာ မက္ထ႐ိုပိုလစ္တန္ျပတိုက္တြင္ျပဳလုပ္သည့္ အထက္ပါပန္းခ်ီကား မစၥတာဗြာဝီရဲတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ သူတို႔၏ေခတ္ အေၾကာင္း ေဟာေျပာပြဲျဖစ္သည္။ ထိုပြဲမွာ ၅ ရက္ၾကာက်င္းပျပဳလုပ္မည့္ ကမၻာ့သိပံၸပြဲေတာ္၏အစီအစဥ္ ၅၀ အနက္မွ အစီအစဥ္တစ္ခုပင္။ ကမၻာ႔သိပံၸပြဲေတာ္သည္ ႏွစ္စဥ္ က်င္းပၿမဲျဖစ္ေသာ သိပံၸဝိဇၨာေပါင္းစည္းရာ ပြဲလမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထိုပြဲေတာ္ကို ဗုဒၶဟူးေန႔ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁ ရက္ေန႔က ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ဖတ္ၾကားကာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ျပဇာတ္မွာ အယ္လန္အဲလ္ဒါ ေရးေသာ “Radiance: The Passion of Marie Curie” ျပဇာတ္ျဖစ္သည္။ မာရီက်ဴရီသည္ ႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္မုဆိုးမ ဘဝတြင္ သူမ၏ခင္ပြန္းတပည့္ျဖစ္သူ အိမ္ေထာင္ရွိေယာက်ာ္းတစ္ဦးႏွင့္ၿငိစြန္းမိသျဖင့္ အေဝဖန္ခံခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ ပြဲေတာ္က ယခုသီတင္းပတ္ ကုန္ပိတ္ရက္မ်ားတြင္ အရွိန္ပိုရလာသည္။ သို႔ေသာ္ပြဲေတာ္အစီအစဥ္မ်ားက တစ္ေနရာတည္းမွာ မဟုတ္ဘဲ အျခားေနရာမ်ားတြင္လည္း ျပဳလုပ္ဦးမွာျဖစ္သည္။

ဂါဗနာကြ်န္း၊ အက္စတိုးရီးယား (ကြင္းစ္) ၊ အပ္ပါးဝက္စ္၊ အိစ္ဆိုက္စ္ (နယူးေယာက္) စေသာ ေနရာမ်ား ျဖစ္သည္။ ျပပြဲလာ သူေတြက ဂါဗနာကြ်န္းေပၚမွာ စြန္လႊတ္မလား။ အျခားစိတ္ဝင္စားစရာေစ့ငုရွာေဖြၾကမလား၊ ရသည္။ စေနေန႔တြင္ တစ္ေန႔တာသိပံၸ ေတာစခန္းခ်ေနထိုင္ျခင္းကို ဂါဗနာကြ်န္းေပၚတြင္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ရြက္ သေဘၤာ Mystic Whaler ျဖင့္ ဟတ္ဆင္ျမစ္အတိုင္း ခရီးႏွင္မည္ဆိုလည္း ျဖစ္ေသးသည္။ စေနေန႔ညပိုင္းတြင္ နကၡတ္တၲေဗဒ ပညာရွင္ႏွင့္ စာေရးဆရာ တင္မိုသီဖာရစ္ႏွင့္အတူ ဘရြတ္ကင္း တံတားပန္းၿခံတြင္ ၾကယ္မ်ားကို ၾကည့္ေငးခ်င္သည္ ဆိုလည္းရသည္။ သင္အိပ္စက္ေနခ်ိန္တြင္ သင္ဘယ္ကို ေရာက္ေနသလဲ။ ေယာက်ာ္း မိန္းမလိင္ခြဲျခားေရးအျမင္က ဘယ္ေနရာ အစျပဳလာသလဲ။ ယေန႔သက္ရွိ ထင္ရွားရွိေနေသာ လူသားတစ္ေယာက္က အသက္ တစ္ေထာင္အထိေန ႏိုင္မွာလား စတာေတြကို ပညာရွင္မ်ားက ရွာေဖြစူးစမ္းေနၾကပံုကို ျပပြဲလာ သူမ်ားက ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာႏိုင္သည္။ အခ်ိန္ေနရာတို႔က သင္၏ဘဏ္ ကတ္ကြန္ပ်ဴတာတို႔ေပၚမွ သံုးဘက္ျမင္ ႐ုပ္ပံုကဲ့သို႔ မေရမရာရွိေနသလား။

ထိုအခ်ိန္ႏွင့္ေနရာတို႔ရွိေနေသာေနရာျဖစ္သည့္ စၾကဝဠာႀကီးက ထုထည္ရွိ ျဒပ္ဝတၳဳႀကီးျဖစ္ေနသလား၊ နကၡတၲေဗဒပညာရွင္တို႔ ျငင္းခံုပံုကို ျပပြဲလာသူမ်ားကနားႏွင့္ ဆတ္ဆတ္ၾကားခြင့္ရမည္။ မၾကာမီက “Jeopardy!” ဉာဏ္စမ္းပေဟဠိၿပိဳင္ပြဲတြင္ လူသားၿပိဳင္ဘက္မ်ားကို အျပတ္အသတ္အႏိုင္ရထားေသာ ဝပ္ဆင္ေခၚ IBM ကြန္ပ်ဴ တာ ႏွင့္ပက္မက္သနီတို႔ကဲ႔သို႔ နာမည္ႀကီးမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ဆံုႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးရွိသည္။ ပက္မက္သနီသည္ နာ့ဗ္ေၾကာပညာရွင္မ်ားႏွင့္ စိတ္ပညာရွင္တို႔၏ အကူ အညီရယူကာ လက္တန္းအႏုပညာ စပ္ဆိုျခင္းအေၾကာင္း ေလ့လာရန္ႀကိဳးစားေနသူ ဂ်ပ္ဇ္ဂီတပညာရွင္ျဖစ္သည္။ ေတးဂီတက ဝိဇၨာသိပံၸေပါင္းစပ္ေရး၏ အဓိက က်ေသာ အပိုင္း ျဖစ္ေနသည္။ Chelsea ပန္းခ်ီျပခန္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ Eyebeam Art and Technology Center တြင္ျပဳ လုပ္မည့္ ျပပြဲတစ္ခုက ဇီဝနရီစည္းခ်က္အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ အႏုပညာရွင္မ်ားက သ႐ုပ္ေဖာ္ျပသမည္။ ေမွာ္သခ်ၤာပညာရွင္ အာသာဘင္ဂ်မင္ႏွင့္ ဉာဏ္ရည္ၿပိဳင္ႏိုင္သည္။ ေဒါက္တာဘင္ဂ်မင္သည္ ဂဏန္းတြက္စက္ တစ္လံုးႏွင့္ လက္ရည္စမ္းဖို႔ ဝန္မေလးသူျဖစ္သည္။ ပရိသတ္ေရွ႕ေမွာက္တြင္ iPhone မ်ားကိုလည္း အႏိုင္ရဖူးသည္။ ၎မွာေလးႏွစ္ဆက္တိုက္က်င္းပလာသည့္ ကမၻာ့ သိပံၸပြဲေတာ္၏ေလး ႀကိမ္ေျမာက္ပြဲျဖစ္သည္။

တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ခမ္းနားစြာက်င္းပလာ႐ံုမက ပံုစံေျပာင္းလဲတင္ဆက္မႈမ်ားလည္းရွိသည္။ ယခုႏွစ္တြင္ အစီအစဥ္ေပါင္းဒါဇင္ဝက္ကို အင္တာနက္မွ တိုက္႐ိုက္ ထုတ္လႊင့္ေပးမည္။ “ကြ်န္မတို႔က အၿမဲတမ္း တစ္ပံုစံတည္းသြားမေနဘူးလို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားၾကတာပါ” ဟု ထေရစီေဒးကေျပာသည္။ ထေရစီေဒးက ABC တယ္လီ ေဗးရွင္း ထုတ္လုပ္သူေဟာင္း တစ္ဦးျဖစ္ကာ သူမ၏ခင္ပြန္း Columbia University သခ်ၤာပညာရွင္ႏွင့္ ႐ူပေဗဒပညာရွင္ ေရာင္းတန္းဝင္စာေရးဆရာ ဘ႐ိုင္ယန္ဂရင္း ႏွင့္အတူ သူမက ဤပြဲေတာ္ကို ဦးစီးက်င္းပလာျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္ ပြဲေတာ္၏ဦးတည္ခ်က္က “သိပံၸေလာကထဲမွမိန္းမမ်ား” ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပြဲေတာ္အဖြင့္တြင္ မဒမ္က်ဴရီအေၾကာင္း ျပဇာတ္ကိုဖတ္ၾကားကာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုျပဇာတ္အျပင္ King’s College မွစိတ္ ျပတ္ျပတ္ထား၍ ေဆာင္ရြက္တတ္ေသာ လူငယ္သုေတ သနပညာရွင္ ႐ို႕စ္လင္းဖရင္႔ခ္လင္းအေၾကာင္း ျပဇာတ္တင္ဆက္မႈလည္းပါဦးမည္။ သူမ၏ DNA ဓါတ္မွန္ဓါတ္ပံုေၾကာင့္ သက္ရွိတို႔၏အေရးအႀကီးဆံုးေမာ္လီက်ဴး၏ ႏွစ္ပင္လိ္မ္ပံုစံကို ထုတ္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ကာ ထုတ္ေဖာ္သူႏွစ္ဦး(ဂ်ိမ္းစ္ဝပ္ဆင္ႏွင့္ ဖရင္စစ္ခရစ္) က ႏိုဘယ္လ္ဆုရရွိခဲ့သည္။ ထိုတင္ဆက္မႈအၿပီးတြင္ ေဒါက္တာဝပ္ဆင္အပါ အဝင္ ျပဇာတ္၏မူရင္းဇာတ္ေကာင္မ်ား ေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခု လည္းရွိေသးသည္။ ” Another Earth ” ႐ုပ္ရွင္ကား တြင္လည္း အဓိကဇာတ္လိုက္က မိန္းမ တစ္ဦးျဖစ္သည္။

ထို႐ုပ္ရွင္က ယခုႏွစ္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ Sundance ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္တြင္ ဆုမ်ားရရွိထားၿပီး၊ လူငယ္ေက်ာင္းသူတစ္ဦး၏ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုႏွင့္ ေကာင္းကင္တြင္ ကမၻာႏွစ္ခု ရွိေနသလိုထင္ရေသာ ယူဆခ်က္ေၾကာင့္ သူမ၏ဘဝက ေျပာင္းလဲသြားသည္။ မၾကာမီက စၾကဝဠာပညာရပ္တြင္ ေခတ္စားေန ေသာ စၾကဝဠာၿပိဳင္မ်ား ရွိသည္ဟူေသာ သီအိုရီမ်ားေၾကာင့္ ထိုဇာတ္လမ္းျဖစ္ေပၚလာရေၾကာင္း (ထိုဇာတ္ လမ္းေရးသားသူ) စာေရး ဆရာမ်ားကေျပာသည္။ အျခားစၾကဝဠာအေၾကာင္း ပြဲတစ္ခုမွာ University of Taxes မွ ႐ူပေဗဒႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္ စတီဗင္ဝိန္းေဟာေျပာမည့္ “ဘီလူးႀကီးမ်ား၏ ပခံုးေပၚမွာ” ဟူ၍ အမည္ ေပးထားေသာ သမိုင္းဆိုင္ရာေဟာေျပာခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ “The Future of Big Science ” ေဟာေျပာခ်က္တြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္တစ္ရာ က (အာနက္႐ူသာဖို႔ဒ္ဆိုေသာ ပုဂိၢဳလ္၏) အဏုျမဴ ဗဟိုခ်က္ေတြ႕ရွိျခင္းႏွင့္ အစခ်ီခဲ့ေသာ သဘာဝႏွင့္စၾကဝဠာ၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားရွာေဖြပံုကို ေဒါက္တာဝိန္းဘတ္က တင္ျပမည္ျဖစ္သည္။

“႐ူပေဗဒႏွင့္နကၡတၲေဗဒဆိုင္ရာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားက ျဖစ္လာႏိုင္စရာရွိသည္ဟုျမင္ေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္းႀကီးေတာ့ ျဖစ္လာႏိုင္ဖို႔မရွိေသးပါ” ဟု ေဒါက္တာဝိန္း ဘတ္က အီးေမးလ္ တစ္ခုတြင္ေျပာသည္။ “နိမ့္နိမ့္ေလးမွာ သီးတဲ့အသီးဆို ခူးၿပီးတာၾကာလွေပါ့” ဟု သူကေျပာသည္။ ယေန႔ေဘာလံုးတစ္လံုးေရွ႕ ဆက္တိုးတက္ ေအာင္လုပ္ သည့္ ကိစၥမွာပင္ပိုက္ဆံ၊ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ အစိုးရဘက္က လိုလိုခ်င္ခ်င္ရွိမႈတို႔၏ တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ေပါင္းစပ္မႈ ရွိဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာဝိန္းဘတ္က ေျပာသည္။ လာဗြာဝီရဲ တို႔ေခတ္တုန္းကေတာ့ ဤမွ်မခက္ေပ။ အသက္႐ွဴျခင္းမွာ ေလာင္ကြ်မ္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းျပသရန္ လာဗြာဝီရဲက ဝက္တစ္ေကာင္ကိုအသံုးျပဳ ခဲ့သည္။ ဝက္ ကို ေရခဲထဲတြင္ထည့္ကာ ဝက္ခႏၶာကိုယ္ အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ ေရေပ်ာ္သြားေသာ ေရပမာဏကို ခ်င္တြယ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၇၄၃ ခုႏွစ္တြင္ ေရႊလင္ပန္းႏွင့္ အခ်င္းေဆးကာ ေမြးဖြားလာသူ လာဗြာဝီရဲသည္ ဂုဏ္သေရရွိအထက္တန္းလႊာ၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ သိပံၸပညာရွင္ႏွင့္ Ferme Geneal အုပ္စုမွအုပ္ခ်ဳပ္ေရးသမားတစ္ဦး လည္းျဖစ္သည္။ Ferme General အုပ္စုသည္ ၿခစားတတ္သည္ဟု နာမည္ထြက္ေသာ အခြန္ေကာက္သူမ်ား၏ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္သည္။

လာဗြာဝီရဲ၏လူမႈေရးႏွင့္ ဓနပိုင္ဆိုင္မႈအရွိန္အဝါကိုေျပာဆိုရာ၌ ျပင္သစ္ဘုရင္လူဝီ ၁၄ က ဘုရင္၏ ပံုတူပန္းခ်ီကားအတြက္ ေပးေသာအခေၾကးေငြထက္ပင္ လာဗြာဝီရဲက သူ၏ ပံုတူအတြက္ ေငြေပးေခ်ရာတြင္ ပို၍ေပးသည္ဟု ေဒါက္တာဂလစ္ဇ္ က ရွင္းျပသည္။ လာဗြာဝီရဲႏွင့္မာဟီအန္းတို႔ လက္ထပ္စဥ္က လာဗြာဝီရဲက ၂၈ ႏွစ္၊ မာဟီအန္းက ၁၃ ႏွစ္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မာဟီအန္းက အႏုပညာဈာန္ဝင္ စားႏိုင္ေသာပါရမီရွိသျဖင့္ လာဗြာဝီရဲ၏စာတမ္းမ်ားအတြက္ ပံုဆြဲေပးျခင္း၊ စမ္းသပ္ခ်က္မ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္ ကူညီျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္သည္။ ထို ကဲ့သို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦး ဒိုးတူေပါင္ဖက္ ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းကို ေဒးဗစ္၏ ပန္းခ်ီကားတြင္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားသည္။

စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏွင့္ ဓါတုေဗဒ စမ္းသပ္ကိရိယာမ်ား ျပန္႔က်ဲေနေသာ စားပြဲခံုတစ္လံုးတြင္ ထိုင္ကာ လာဗြာဝီရဲက သူ၏ပခံုးေပၚတြင္လက္တင္လ်က္ သူ႕အေပၚမွ စီးမိုး တြယ္မွီေနေသာဇနီးသည္ မာဟီအန္းကို ေမာ့ၾကည့္ေနသည္။ “သူမက ဓါတုေဗဒ ပညာရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္၏ ဇနီးပီသသူပါ။ တကယ္အလုပ္လုပ္သြားခဲ့တာ” ဟု ေဒါက္တာဂလစ္ဇ္က ေျပာသည္။ ေဒးဗစ္က ျပင္သစ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဂ်င္းေပါလ္မာရက္ လူသတ္ခံရၿပီး ေရခ်ိဳးဇလံုအတြင္းေသဆံုးေနသည့္ပံုကို ေရးဆြဲ ေသာ “မာ ရက္၏နိဂံုး” ပန္းခ်ီကားေၾကာင့္ နာမည္ႀကီးလာေသာ ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္သည္။

ေဒးဗစ္က ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ေပၚလာေသာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားကို တက္ႀကြစြာေထာက္ခံသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္သူႏွင့္ လာဗြာဝီရဲတို႔ ႐ုတ္တရတ္ လမ္းခြဲဖို႔ျဖစ္လာသည္။ ၁၇၉၄ ခုႏွစ္ ေမလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ လာဗြာဝီရဲ ေခါင္းျဖတ္ အသတ္ခံရသည့္အခါ ေဒးဗစ္က အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးအျဖစ္ ေခါင္းျဖတ္ စက္ နံေဘးတြင္ရွိေနခဲ့သည္။ လာဗြာဝီရဲ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္မ်ားထဲတြင္ သခ်ၤာပညာရွင္ဂ်ိဳးဇက္ လူဝီလက္ဂရင့္ဘက္မွ ကာကြယ္ေျပာဆိုခဲ့တာလည္းပါသည္။ လက္ဂရင့္က ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ဦးျဖစ္ကာ ထိုစဥ္ကစည္းစိမ္ ဥစၥာမ်ားအားလံုး လက္လြတ္ဆံုး႐ံႈးေတာ့မည့္ အႏၱရာယ္ႏွင့္ရင္ဆိုင္ေနရသည္။ လက္ဂရင့္က သူ၏ သူငယ္ ခ်င္း လာဗြာဝီရဲ ေခါင္းျဖတ္ ကြပ္မ်က္ျခင္းအတြက္ “သူ႕ဦး ေခါင္းကို ျဖတ္ရတဲ့ကိစၥဟာ ခဏကေလးပဲၾကာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပင္သစ္ ႏိုင္ငံက သူ႔လို လူမ်ိဳးေနာက္တစ္ေယာက္ ကို ႏွစ္တစ္ရာႏွင့္ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသည္။ Ref: A Double Helix of Art and Science by DENNIS OVERBYE

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: