စနစ္နဲ႔လူ


ခင္ေမာင္ညိဳ

(ေဘာဂေဗဒ)

တစ္ရက္က၊ ကၽြန္ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္ခရီးသြားစရာေပၚလာတာနဲ႔၊ သမီးတစ္ေယာက္နဲ႔အတူ၊ မစီးဘူးေသးတဲ့ လိုင္းကားတစ္စီး စီးၿပီးသြားၾကတယ္။ သေဘာက်စရာေတြလဲ ေတြ႕ရတယ္။ ကားေပၚမွာ ထုိင္ခံုခါးပတ္ပတ္ခိုင္းတယ္။ (ေလယာဥ္တစီးေပၚမွာေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္က ၀တ္ေက်တန္းေက်၊ ထိုင္ခံုခါးပတ္ကို ခတ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ပတ္ထားလုိ႔၊ ေလယာဥ္မယ္က၊ ခတ္တင္းတင္းျပန္ပတ္ေပးသြားတာ ခံရဘူးတယ္)။ ၿပီးေတာ့ ေကာ္ဖီ၊ လၻက္ရည္ေသာက္ခ်င္လဲ ရတယ္။ (ဆီးသြားရခက္မွာစိုးလုိ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မေသာက္ဘူး)။ ထူးျခားတာက၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္က၊ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ဟာ၊ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနၿပီး၊ အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ၊ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ေနရတာလဲ? (အတူပါလာတဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က တစ္ရာ့ဆယ့္ငါးမိုင္က ျပန္အထြက္မွာ၊ ေနာက္က်ေနရင္ တျခားခရီးသည္ေတြရဲ႕ အခ်ိန္ကို ငဲ့ကြက္ၿပီး ထားခဲ့မယ္ဆုိလို႔ ကမန္းကတန္းထြက္လာရတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ေနာက္လုိက္တုိ႔ကိုပဲ အၿမဲေစာင့္ ရတယ္လို႔ ေျပာျပပါတယ္)။

ဒီေမးခြန္းကို ေမးရတာက ကၽြန္ေတာ္ေန႔တုိင္းလိုလို တစ္ႏွစ္ေလာက္ ဘတ္စ္ကားစီးရာက ရတဲ့အေတြ႕အၾကံဳေတြေၾကာင့္ပါ။ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြက သူတုိ႔ပုိင္ရွင္ေတြေရွ႕မွာ ဘယ္လိုေနၾကသလဲ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္မၾကာခဏ စဥ္းစားၾကည့္မိပါတယ္။ ကြယ္ရာမွာ ဘယ္လိုေနေန၊ ပိုင္ရွင္ေရွ႕မွာေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ႐ို႐ိုေသေသ ဆက္ဆံမယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ သူတုိ႔အျမင္မွာ ပိုင္ရွင္ကသူတုိ႔ ကို အလုပ္ခန္႔ထားတယ္၊ ပိုင္ရွင္ကသူတုိ႔ကို ထမင္းေကၽြးထားတယ္၊ ပုိင္ရွင္မေက်နပ္ရင္ ျဖဳတ္ပစ္လို႔ရတယ္၊ သူတုိ႔ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္က ယာဥ္ပိုင္ရွင္ပဲလုိ႔ တခ်ိဳ႕ကျမင္မယ္။ (ကားဆရာေတြ အားလံုးေတာ့ ျမင္မယ္မထင္ဘူး၊ ကြယ္ရာမွာ ပုိင္ရွင္က ဘယ္လိုညစ္တာ၊ ဘယ္လိုလုပ္တာလုိ႔ ဆဲသံၾကားရတာေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ တစ္ခါတေလမွာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ ကုိယ့္ကားသူ႕ကား ေျပာင္းၿပီး လုိက္စီးၾကည့္ေစခ်င္တယ္)။

ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္ေတြကို အလြန္တရာ ႐ိုေသတဲ့အခါေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ခုခု မေက်နပ္လို႔ တုိင္လိုက္ၿပီ၊ အေရးယူခံရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေနစရာ စားစရာ မရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ တစ္ေဆြလံုး တမ်ိဳးလံုး ေနမေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းေတြလာၿပီး၊ ငိုယိုျပ၊ ေျခသလံုးဖက္ျပ လုပ္ၾကတယ္။ ဒီတစ္ခ်ိန္ပဲ သူတုိ႔ရဲ႕ဘ၀ဟာ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာ ရွိတယ္လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳတတ္ၾကတယ္။

အမ်ိဳးသမီးယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြ၊ စပယ္ရာေတြကို ေစာေစာက အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမွာလို ထားၾကည့္ရင္ ေကာင္းမလားလုိ႔ ေတြးၾကည့္တယ္။ ထားလည္း ထားၾကည့္ဖူးတယ္။ သိပ္အဆင္ေျပပံုမရဘူး။ ခရီးသည္ အမ်ိဳးသမီးေတြကိုေတာင္မွ ကာယိေႁႏၵပ်က္ေအာင္၊ လုပ္တတ္ၾက၊ အနည္းဆံုးထိကပါးရိကပါးလုပ္တတ္ၾကတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံႀကီးသား၊ အမ်ိဳးသားေတြကလဲ၊ အမ်ားႀကီး မဟုတ္လား? အမ်ိဳးသား စပယ္ရာေတာင္ မွ၊ အခြင့္အေရးပုိပုိသာသာရတတ္တဲ့၊ အထူးလုိင္းေတြမွာ လုပ္ခ်င္တဲ့ သူက မ်ားေနၿပီး၊ ႐ိုး႐ိုးလုိင္းေတြမွာ ရွားေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တေနရာမွာ အလုပ္ျပဳတ္လဲ၊ ေနာက္တစီးမွာ အလုပ္ရေနႏိုင္တာေၾကာင့္၊ တားဆီးဖို႔ စနစ္ေတြ၊ တည္ထြင္ရျပန္တယ္လုိ႔ ဆိုတယ္၊ ဒါလဲ ေရွာင္တဲ့နည္း ေပၚလာဦးမွာပါ။

ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ၊ စည္းကမ္းေတြက ခ်ၿပီးရက္ပိုင္းေလာက္ပဲ လိုက္နာတဲ့သူကလုိက္နာ၊ ႀကီးၾကပ္တဲ့သူက ႀကီးၾကပ္၊ ေနာက္ပုိင္းက် ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္သြားတာပဲ။ ( ဥပမာ- အထူးယာဥ္မ်ားမွာ ရပ္မစီးရစနစ္၊ မ်ဥ္းက်ားကပဲ ကူးရမယ့္စနစ္)။

ဒါ့ေၾကာင့္ ခရီးသည္ေတြ ဘက္ကေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိမႈ၊ ယာဥ္လုပ္သားေတြရဲ႕ သေဘာထားေကာင္းမြန္မႈ၊ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္မႈ၊ ခရီးသည္ေတြကို ကိုယ့္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္ သူမ်ားကေျပာလို႔မဟုတ္၊ အေရးယူလို႔ မဟုတ္ပဲ၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ျမင္တတ္လာမႈ၊ လူလူခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈ (ေအာက္ေျခလူတန္းစား ယာဥ္ေမာင္း ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြဟာ ေအာက္ေျခလူတန္းစား ခရီးသည္ေတြကုိေတာင္မွ အ၀တ္အစားနဲ႔ လူပံု ကိုၾကည့္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆက္ဆံတတ္တယ္) စတဲ့အေျခအေနေတြ ပါ၀င္တဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ စနစ္တစ္ရပ္ လိုအပ္ေနဦးမယ္လုိ႔ ျမင္မိေၾကာင္းပါ။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: