နံနက္ခင္းမုိးလင္းတုိင္းမွာ . . .


လူ႔ဘ၀ဆုိတာ ခဏေလးပါပဲ။ ဘာလုိလုိနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြႀကီး ကုိ ထူးအိမ္သင္ ကြယ္လြန္တာ မေန႔တစ္ေန႔ကလုိ ထင္ဆဲမွာ ၇ ႏွစ္ ျပည့္သြားၿပီ။ သူ႔သီခ်င္းကုိ စၾကားဖူးတာ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀၊ ၁၉၈၀-၈၁ ၀န္းက်င္က။ တစ္ေန႔ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း ေအာင္ေဇာ္ဦးက သီခ်င္းေခြတစ္ေခြ ေပးပါတယ္။

“ဒီအေခြက မထြက္ေသးဘူး။ ပုသိမ္က ငါ့သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေက်ာ္ျမင့္လြင္ ဆုိတာ ဆုိထားတာ။ နားေထာင္ ၾကည့္စမ္းကြ။ သူကုိယ္တုိင္ေရး၊ သူကုိယ္တုိင္ ဆုိထားတာ။ ငါက တနဂၤေႏြမွာ ေမြးတယ္။ သူက တနလၤာ။ မင္းက ေသာၾကာေန႔မွာ ေမြးတယ္။ ငါတုိ႔က အသက္တူ တစ္ပတ္တည္း ေမြးၾကတာ”။

ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသြားပါတယ္။ ေအာင္ေဇာ္ဦးဆုိတာကလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အတန္းထဲမွာ Hero၊ လူရည္ခြၽန္ ေျခာက္ထပ္ကြမ္း၊ ေဆးတကၠသုိလ္ ၀င္ေတာ့ Roll No.1။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း သူ႔အရပ္၊ သူ႔ဇာတ္ေတာ္ေပမယ့္ ေအာင္ေဇာ္ဦးက Genius။ စာတစ္ပုဒ္ကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သင္မၿပီးခင္မွာပဲ သူက အားလုံးအလြတ္ရေနၿပီ။ သူ႔လုိလူမ်ဳိးက ညႊန္းတယ္ဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္အစအဆုံး နားေထာင္ၿပီး ႀကိဳက္သြားတယ္။ အဲဒီထဲမွာ “သူငယ္ခ်င္းအတြက္” ဆုိတဲ့သီခ်င္းကုိ ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳက္သြားတယ္။

သူငယ္ခ်င္းအတြက္

ေရး/ဆုိ-ထူးအိမ္သင္

ကေလးမ်ားအားလုံးလည္း စာသင္မယ္႕ ဆရာကုိေမွ်ာ္ေနတယ္ . . .

စာသင္ခုံေတြလည္း ဖ႐ိုဖရဲ ပုိးစားျခကုိက္နဲ့ . . .

ေခါင္းေလာင္းႀကီး လည္းအိပ္ေပ်ာ္ေနဆဲ . . .

အသံမျမည္ႏုိင္ရွာတယ္ စာအံသံေတြၾကားခ်င္ပါတယ္ … ကြက္လပ္ျဖည္႕ လုိက္ေပါ႕ကြယ္ . . .

ေက်းလက္ကဆရာ သူငယ္ခ်င္းရယ္

စိတ္ဓာတ္ေလးျဖဴစင္သန့္ရွင္းထားတယ္

အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ တာ၀န္ေတြထမ္းေဆာင္မယ္႕ မင္းအတြက္ တုိ့ဂုဏ္ယူလုိက္ပါတယ္ . . .

ေဆးေပးခန္းထဲပင္႕ကူေတြလည္း အခုိင္အမာ အိမ္ရာဖြဲ႔ . . .

လူနာကုတင္ေတြလည္း ဖ႐ိုဖရဲပုိးစား ျခကုိ္က္နဲ့ . . .

ဆင္းရဲလြန္းတဲ႕ဘ၀ေတြတကယ္ပဲ ခ်ဴခ်ာေနရွာတယ္ . . .

လူေတြအကုန္က်န္းမာေရး အတြက္ ကြက္လပ္ျဖည္႕လုိက္ေပါ႕ကြယ္…

ေက်းလက္က “ေဒါက္တာ”သူငယ္ခ်င္းရယ္ . . .

စိတ္ဓာတ္ေလးျဖဴစင္သန့္ရွင္းတယ္

အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ တာ၀န္ေတြထမ္းေဆာင္မယ္႕ မင္းအတြက္တုိ့ ဂုဏ္ယူလုိက္ပါတယ္။

အဲဒီသီခ်င္းဟာ သာမန္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၃၀ က ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးကုိ ထင္ဟပ္သလုိ “ဆင္းရဲလြန္းတဲ့ဘ၀ေတြ တကယ္ပဲ ခ်ဴခ်ာေနရွာတယ္” ဆုိတဲ့ က႐ုဏာသံနဲ႔ဆုိတဲ့ စာသားကလည္း အခုလက္ရွိ ဘ၀အထိ ေခတ္မီေနတုန္းပါပဲ။ အဲဒီတုန္းက ဒီေလာက္ေခတ္ကုိ ထင္ဟပ္တဲ့သီခ်င္းကုိ ဖန္တီးသူရဲ႕ အသက္က ၁၇-၁၈၊ နားေထာင္ၿပီး ႀကိဳက္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ေတြကလည္း ၁၇-၁၈။

( ၂ )

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာလက ကြၽန္ေတာ္ ၁၀ တန္း ေအာင္ခဲ့တဲ့ ပခုကၠဴအထက (၁) က အာစရိယပူေဇာ္ပြဲကုိ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ပခုကၠဴကုိ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ က ေရာက္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ ၈ တန္း၊ ၉ တန္း၊ ၁၀ တန္း ပညာသင္ခဲ့တဲ့ ဒီေက်ာင္းကုိ မေရာက္တာ ၁၀ တန္း ေအာင္ တုန္းကတည္းကပါပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္က စံျပေက်ာင္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေက်ာင္းရဲ႕အေဆာက္အဦေတြက ဘာမွအမ်ားႀကီးေျပာင္းလဲ တုိးတက္လာပုံမရပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၈ တန္းတုန္းက စာသင္ခဲ့တဲ့ အားကစား႐ုံကေတာ့ အမုိးေတြဖ႐ိုဖရဲနဲ႔ အသုံးျပဳလုိ႔မရလုိ႔ ဒီအတုိင္းျပစ္ထားပုံရၿပီး ၉ တန္းတုန္းက စာသင္ခဲ့တဲ့ ဓမၼာ႐ုံကေတာ့ အသုံးျပဳလုိ႔ရေနပါေသးတယ္။ ၁၀ တန္းေရာက္ေတာ့ စာသင္ရတဲ့ အဓိကအေဆာင္ႀကီးကလည္း ဘာမွမေျပာင္းပါဘူး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စာသင္ခဲ့တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အားလုံးနီးပါးလည္း ပင္စင္ယူၿပီး ၿဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ အခ်ဳိ႕လည္း ကြယ္လြန္ခဲ့ပါၿပီ။ အခ်ဳိ႕လည္း အသက္ ၇၀-၈၀ ေက်ာ္တဲ့အထိ က်န္းမာေရးေကာင္းတုန္းျဖစ္သလုိ အရင္တုန္းကလုိပဲ စိတ္ဓာတ္ေတြမာတုန္းပါပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ တုန္းက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိ က်ဴရွင္ျပဖုိ႔ဆုိတာ ေ၀လာေ၀း အျပင္ က်ဴရွင္ေတာင္ ယူစရာမလုိေအာင္ သင္ေပးခဲ့တာမ်ဳိး ဒီေခတ္မွာေတာ့ ရွားသြားၿပီ ထင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အဖုိ႔ ပညာေရးက႑က စိမ္းလြန္းလွပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္လြန္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕သား ႏွစ္ေယာက္ (အခု ၉ တန္းနဲ႔ ၃ တန္း) ပညာေရးေတာင္ ဇနီးသည္ကပဲသိၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ဘာမွမသိသေလာက္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ေက်ာင္းေတြဖြင့္လုိက္၊ ပိတ္လုိက္ ေလးႏွစ္နဲ႔ ဘြဲ႕ရ ရမွာ သုံးႏွစ္နဲ႔ဘြဲ႕ရ၊ အနီးကပ္ ၁၀ရက္တက္ရင္ တစ္တန္းေအာင္၊ စာေမးပြဲမွာပါမယ့္ စာကုိပဲသင္ေပး၊ ေဆးေက်ာင္းလုိ ေက်ာင္းမ်ဳိး ေတာင္ Textbook မဖတ္ ဘူး။ လူေသအေလာင္း မခြဲဘူး။ ကုိယ္ကုိ ေမးခြန္းထုတ္မယ့္ ပါေမာကၡက က်ဴရွင္ေပး၊ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ ေက်ာင္းပ်က္ရင္ပဲ စာမလုိက္ႏုိင္တဲ့ ေဆးေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္း တက္ရက္ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ေက်ာင္းတက္ၿပီး ဆရာ၀န္ျဖစ္လာသူေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ျဖစ္လာ။ အေျခခံေက်ာင္းေတြမွာလည္း ကုိယ့္တပည့္ကုိ က်ဴရွင္ေပး၊ က်ဴရွင္ မယူရင္ နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ပညာေပး၊ အခ်ဳိ႕အခန္းေတြမွာ Aircon တပ္ထားၿပီး က်န္တဲ့ ကေလးေတြအတြက္ သိမ္ငယ္စိတ္ ျဖစ္ေပၚေစတာေတြ၊ ႏုနယ္တဲ့ ကေလးဘ၀ ကတည္းက ခြဲျခားဆက္ဆံခံရတာေတြ၊ ႏုိင္လုိမင္းထက္ ၿပဳမူခံရတာေတြ၊ အငုံ႔စိတ္၊ အ႐ုိင္းစိတ္ ၿဖစ္ေပၚခံခဲ့ရတာေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ကနဲ႔ေတာ့ မတူတာ အမွန္ပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ့္ကို ဒီလုိလက္ရွိဘ၀မ်ဳိး ေရာက္ရွိေအာင္ အမွားအမွန္ကုိ ခြဲျခားတတ္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ေရစုန္မွာေမ်ာမလုိက္တတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ အစျပဳသင္ၾကား ေပးခဲ့တာ ဒီအထက (၁) ပခုကၠဴမွာပါ။ တာ၀န္ယူတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ ျပင္ပဗဟုသုတကုိ ေလ့လာလုိက္စားတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြကုိ အစျပဳခဲ့တဲ့ လူရည္ခြၽန္ ျဖစ္ခြင့္ေတြကုိ အစျပဳခဲ့တဲ့ ဒီေက်ာင္းေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူးဟာ ကြၽန္ေတာ့္အေပၚမွာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ စင္ကာပူ၊ ထုိင္း၊ ဗီယက္နမ္ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံက ကေလးေတြ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံက ႏိုင္ငံတကာေက်ာင္းက ကေလးေတြအဖုိ႔ အင္တာနက္ကုိ ငါးႏွစ္သားေလာက္ကတည္းက စတင္အသုံးၿပဳခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕မိခင္ေက်ာင္းက အထက္ တန္းေက်ာင္းသားေတြဟာ အင္တာနက္ေတာင္ မသုံးဖူးၾကပါဘူး။ ပညာေရးနိမ့္က်ရင္ အေတြးအေခၚနိမ့္က်ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ တုိးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ဒီအာစရိယပူေဇာ္ပြဲမွာ ေက်ာင္းသားေဟာင္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခြင့္ရတဲ့အခါ “ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ေစတနာအစစ္နဲ႔ ပညာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြရဲ႕ေက်းဇူး ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးကို ျပန္ဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ရွိေနတဲ့ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေနရာကေန ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ပညာေရး တုိးတက္ၿမင့္မားလာေအာင္ ၿမိဳ႕ႀကီးနဲ႔ နယ္က ကေလးေတြ ညီမွ်တဲ့ ပညာေရးရေအာင္ ရရွိတဲ့ေနရာကေန ႀကိဳးစားပါမယ္” လုိ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

( ၃ )

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကုိ ျပင္ဆင္မယ္ဆုိရင္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ၿဖည့္ဆည္းႏုိင္မႈေတြ အေရးႀကီးသလုိ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ၿပဳျပင္မႈေတြဟာလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ပညာအရည္အေသြးရွိၿပီး မိမိရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ မိမိကုိယ္မိမိယုံ ၾကည္ႏုိင္စြမ္းရွိႏုိင္မယ့္ ဆရာ၊ ဆရာ မမ်ားရဲ႕ HR ျပႆနာဟာ အႀကီးမားဆုံး စိန္ေခၚမယ့္ ၿပႆနာပါပဲ။ က်ဴရွင္မေပးရဆုိတာ တစ္ခုတည္းဟာ လုံေလာက္တဲ့ ေၿဖရွင္းမႈ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ပညာေရးလာကကုိ ၿပဳျပင္ရမယ့္အရာဟာ က်န္းမာေရးေလာကကုိ ျပဳျပင္ရမယ့္ အရာထက္ေတာင္ ပုိမုိနက္နဲ ႐ႈပ္ေထြးလြန္းပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လူငယ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အေရးႀကီးဆုံး ေပ်ာက္ဆုံးလာေနတာက အမွားအမွန္ကုိ ဆင့္ပြားေ၀ဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္တဲ့ အေတြးအေခၚပညာ (Critical Thinking) ပါ။ ဒီလုိအေျခအေနမ်ဳိး ပညာတတ္မွ ဖန္တီးႏုိင္တဲ့ ပညာေရး၀န္းက်င္ကုိ အေျခခံအဆင့္ သာမက တကၠသုိလ္အဆင့္မွာပါ ေပ်ာက္ဆုံးေန ပါတယ္။ တကၠသုိလ္ ဆုိတာဟာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကုိ ေက်ာင္းပညာတစ္ခုတည္း သင္ၾကားေပးတဲ့ေနရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ အေတြး အေခၚ အယူအဆ၊ ႐ုပ္ပုိင္းစိတ္ပုိင္း ေပါင္းစပ္အသုံးခ်ေျဖရွင္းႏုိင္မႈ ဒါေတြကုိ မသင္ဘဲနဲ႔ ရရွိႏုိင္တဲ့ေနရာေတြပါ။ ေခတ္စနစ္ကုိ ထင္ဟပ္ႏုိင္မယ့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြ၊ မိမိကုိယ္ကုိ တာ၀န္ယူစိတ္ေတြ မိမိရဲ႕ ၀န္းက်င္ မိမိႏုိင္ငံအတြက္ တာ၀န္ယူတတ္တဲ့ သူေတြျဖစ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးႏုိင္တဲ့ ၀န္းက်င္မ်ဳိးျဖစ္ဖုိ႔ လုိအပ္တာ အမွန္ပါ။

အေရးႀကီးဆုံး ေပ်ာက္ဆုံးလာေနတာက အမွားအမွန္ကုိ ဆင့္ပြား ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္တဲ႕ အေတြးအေခၚပညာ (Critical Thinking) ပါ။

( ၄ )

က်န္းမာေရး ပညာေရးစတဲ့ လူထုနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့က႑ေတြ ျပဳျပင္ေၿပာင္းလဲမႈရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ နိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး တည္ၿငိမ္ေၿပာင္းလဲမႈနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ အခ်ဳိးက်ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ လက္ရွိ အေျခအေနဟာ ေနာက္ျပန္သြားၿပီး တစ္ကေနျပန္စၾကဖုိ႔ မရွိသလုိ အခု ေရာက္ေနတဲ့ေနရာမွာ ရပ္တန္႔ၿပီး ေနလုိ႔မရ ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနပါ။ ကမၻာႀကီးမွာ ၿဖစ္ေပၚလာေနတဲ့ ျမန္ဆန္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ၊ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြရဲ႕ အံ့ၾသဖြယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡေတြေၾကာင့္ အေျပာင္းအလဲေတြကုိ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္၊ သြက္သြက္လက္လက္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီး သတၱိအျပည့္နဲ႔ ေရွ႕ခရီးဆက္ရမယ့္ အေျခ အေနပါ။

ႏုိင္ငံေရးအေနနဲ႔လည္း ႏုိင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ညီညြတ္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့ အရာအားလုံးကုိ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ အသုိင္း အ၀ုိင္းထဲကုိ ျပန္၀င္ေရာက္ဖုိ႔ အေရးႀကီးကာလကုိ ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ အတိတ္ဆုိတာ သင္ခန္းစာယူသင့္တဲ့အရာ ဆုိတာထက္ ပုိမေတြးၾကဘဲ ႏုိင္ငံနဲ႔ လူထုရဲ႕ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ အက်ဳိးစီးပြားကုိသာ စဥ္းစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အတိတ္က မိမိေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ေနရာ မိမိရဲ႕အယူအဆ ကုိင္စြဲခ်က္၊ မိမိရဲ႕ လက္ရွိေရာက္ရွိေနတဲ့ အေနအထား ေတြအေပၚမွာ အာ႐ုံစုိက္ေနတာထက္ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ေတြ႕ဆုံေျဖရွင္းမႈမ်ဳိးကုိ လုိအပ္ပါတယ္။ ေတြ႕ဆုံေျဖရွင္းမႈမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈမ်ား လုပ္ေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာပဲ လူထုအတြင္းမွာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈကေန ဒီမုိကေရစီ အေျခခံေထာက္တုိင္(Democratic Institution) ေတြနဲ႔ အခြင့္အေရးေတြကုိ ခံစားထိေတြ႕ ခြင့္ ရရွိလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္။ မတရားမႈေတြ၊ ဥပေဒမဲ့ျပဳမူမႈေတြ ေလ်ာ့က်သြားေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။

ျပည္တြင္း နိုင္ငံေရး ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ အသုိင္းအ၀ုိင္း ၀င္ေရာက္ေရးရဲ႕ ပထမဆုံးအတားအဆီးကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ေရးဟာ အမ်ားႀကီးအေရး ပါပါတယ္။ မိမိရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး ယုံၾကည္မႈေၾကာင့္၊ ပုဒ္မအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အက်ဥ္းက်ခံထားၾကရတဲ့ သူေတြကုိ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒသစ္ပါ တရားစီရင္ေရး အခြင့္အေရးေတြေပးၿပီး ဥပေဒနဲ႔အညီ ၿပန္လည္လႊတ္ေပးေရးဟာလည္း အျမန္ဆုံး ေဆာင္ရြက္သင့္တဲ့ကိစၥပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ႏုိင္ငံေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူေတြ အေနနဲ႔လည္း ARAB SPRING လုိ ကိစၥမ်ဳိးဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနနဲ႔ဆုိရင္ လက္ေတြ႕မဆန္လွဘဲ မူလေနရာကုိ ျပန္ေရာက္သြားႏုိင္တယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ႏုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးတည္ေဆာက္မႈ၊အတြက္ အစိုးရေကာင္း( Good Governance)နဲ႔ သန္႔ရွင္းတဲ့အစိုးရ(Clean Government) ေတြဟာ လမ္းေၾကာင္း မွန္လုိ႔ေျပာဖုိ႔ ေစာေသးေပမယ့္ အသိအမွတ္ျပဳရမယ့္ အခ်က္ေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ လူထုအတြက္ ေရတုိမွာ အက်ဳိးစီးပြားမရွိတဲ့ စီမံကိန္းေတြ၊ ဘတ္ဂ်က္ေတြကုိ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ျဖတ္ေတာက္ ၿပီး ပင္စင္လစာ တုိးေပးတဲ့ ကိစၥေတြ၊ က်န္းမာေရး ပညာေရးမွာ ေငြပုိမုိသုံးစြဲခြင့္ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြဟာ ခ်ီးက်ဴးရမယ့္ ကိစၥေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္းရဲ မြဲေတမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ႏုိင္ငံစီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္ အဓိကေမာင္းႏွင္အားျဖစ္တဲ့ လူလတ္တန္းစားအလႊာ ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔ လာေအာင္ မူေတြခ်မွတ္သင့္ပါတယ္။ စီးပြားေရး တုိးတက္မႈဟာ ႏိုင္ငံေရး ၿပႆနာ အေျဖရွာေရးကို အညမည ျဖစ္ေစပါတယ္။ အျပန္အလွန္ ေထာက္ကူေစပါတယ္။

( ၅ )

လာမယ့္ ဇူလုိင္လ ၁၉ ရက္ဆုိရင္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကြယ္လြန္တာ (၆၄) ႏွစ္ ၿပည့္ခဲ့ပါၿပီ။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဟာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္၀န္းက်င္က စၿပီး သူေသဆုံးတဲ့အထိ အခ်ိန္တုိင္း၊ မနက္လင္းတုိင္းမွာ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ စဥ္းစားခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားဟာ သူ႕ရဲ႕၀န္းက်င္ သူ႕ရဲ႕အသုိင္းအ၀ုိင္း မိတ္ေဆြ၊ ျပည္သူၾကားမွာပ်ံ႕ႏွံ႔ၿပီး လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႔ ျပႆနာ ေတြ ေၿဖရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ကုိ အစုိးရေရာ၊ အတုိက္အခံေတြေရာ၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ဦးခ်င္းစီပါ ၀ုိင္း၀န္းစဥ္းစားၾကရင္ လုိခ်င္တဲ့ အေျဖ ရလာပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေျဖရရင္ ၁၀ႏွစ္ အတြင္း ဗီယက္နမ္၊ အႏွစ္ ၂၀အတြင္း ထုိင္းလုိ ႏုိင္ငံမ်ဳိးလို ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မနက္ခင္း မုိးလင္းတုိင္းမွာ စဥ္းစားၾကဖုိ႔ လိုပါတယ္။

ႏိုင္ငံတုိးတက္ဖို႔ …၊

ျပႆနာေတြ ေျပလည္ဖို႔ ….။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ့ စိတ္ဓါတ္ခြန္အားေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕အနာဂတ္ၿဖစ္ရမယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။

သန္းထြဋ္ေအာင္
(၁၅.၇.၂၀၁၁)
၀ါဆိုလၿပည့္ေန႔ (ေသာၾကာေန႕)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: