အလွအပနဲ့ ၿပီးျပည္႕စံုေစတဲ႕ အစားအစာ (၁၀)ခု


ငယ္ရြယ္ၿပီး လွပဖို့ဆိုရင္ အလွကုန္ ပစၥည္းမ်ား ဝယ္တာ ထက္ မွန္ကန္ေသာ အစား အစာမ်ားကို စားဖို့က ပိုအေရးႀကီး ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ အေရျပားကို ႏုပ်ိဳ ေစၿပီး ဆံပင္ကို သန္စြမ္း ေစတဲ႕ အစား အစာ(၁၀)မ်ိဳးကို မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ပါ တယ္။

၁။ ပန္းသီး

ပန္းသီမွာ အေရျပားကို စိုေျပေစ၊ ဆံပင္ကို သန္မာေစေသာ ဗီတာမင္ ေအ၊ ဘီ၊ စီတို့ ပါဝင္သည္႕အျပင္ က်န္းမာ ေသာသြားမ်ား၊ လက္သည္းေျခသည္းမ်ား ျဖစ္ဖို့ လိုအပ္တဲ႕ ကယ္လ္စီယမ္၊ ေဖာ႕စ္ ဖရပ္စ္၊ မက္ဂ္နီစီယမ္ တို့လည္း ပါဝင္ ပါတယ္။

၂။ ဒိန္ခ်ဥ္

ဒိန္ခ်ဥ္ဟာ ကယ္လ္စီယမ္ႏွင္႕ ပိုတက္စီယမ္ အမ်ားအျပားပါဝင္ေသာ က်န္းမာေရးႏွင္႕ ညီညြတ္သည္႕ မုန့္ပဲသ ေရစာတစ္ခုပါ။ ကယ္လ္စီယမ္သည္ သြား ႏွင္႕ အ႐ိုးမ်ားကို သန္မာေစသည္။ ပိုတက္ ဆီယမ္သည္ ခႏၶာကိုယ္၏ အဆိပ္အ ေတာက္မ်ားကို ေျပေစေသာေၾကာင္႕ အ သားအေရကို ၾကည္လင္လွပေစသည္။

၃။ စေတာ္ဘယ္ရီ

စေတာ္ဘယ္ရီတြင္ အိုမင္းျခင္းကို ေႏွာင္႕ေႏွးေစေသာ antioxidant မ်ားပါ ဝင္ပါတယ္။ စေတာ္ဘယ္ရီသီးကို လက္တဆုပ္စာေလာက္ စားမယ္ဆိုရင္ ဗီတာမင္စီအတြက္ တစ္ေန့တာ လိုအပ္ မႈျပည္႕မွီေစပါတယ္။ ဒါ႕ျပင္စေတာ္ဘယ္ ရီသီးမွာ သြားမ်ားကို ျဖဴေစတဲ႕ အာနိသင္ လည္း ရွိပါေသးတယ္။

၄။ ခ်ိစ္

အနံ့အရသာရွိတဲ႕ ခ်ိစ္ဟာ ကယ္လ္ စီယမ္အတြက္ ေကာင္းတဲ႕ပင္ရင္းတစ္ခု ပါ။ ေျပာခဲ႕ၿပီးတဲ႕အတိုင္း ကယ္လ္စီယမ္ ဟာ သြားႏွင္႕ အ႐ိုးကိုု သန္မာေစတဲ႕အ ျပင္ အေရျပား၏ ဆန့္ႏိုင္က်ံဳ႔ႏိုင္စြမ္း ကို ထိန္းေပးတဲ႕အတြက္ အသားအေရကို တင္းတင္းရင္းရင္းနဲ့ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳေစ ပါတယ္။

၅။ ခရမ္းခ်ဥ္သီး

ႏုပ်ိဳစိုေျပတဲ႕ အသားအေရအတြက္ ေနာက္ေသာ႕ခ်က္တစ္ခုက ခရမ္းခ်ဥ္သီး ပါ။ သူ့မွာ antioxidant ေတြအမ်ားႀကီး ပါဝင္လို့ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ့မွာပါဝင္တဲ႕ ူပခသစနညန ဓာတ္ဟာ အစာစားခ်င္စိတ္ ကို ေလ်ာ့နည္းေစတာေၾကာင္႕ ကိုယ္အ ေလးခ်ိန္ ခ်ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ခရမ္း ခ်ဥ္သီးကို စားေပးရပါမယ္။

၆။ မုန္လာဥနီ

Beta Carotene ဟာ အသားအေရ ကို ႏုပ်ိဳေစေသာ၊ ကင္ဆာကို ကာကြယ္ ေပးေသာ အစြမ္းထက္ antioxidant တစ္ မ်ိဳးပါ။ ဒီ Beta Carotene ျမင္႕မားစြာပါ ဝင္တဲ႕သီးႏွံဟာ မုန္လာဥနီျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ အသားအေရစိုေျပဖို့၊ ဆံပင္ ေတြသန္စြမ္းဖို့၊ လက္သည္းေတြက်န္းမာ ဖို့ မုန္လာဥနီကို ေန့စဥ္စားေပးပါ။

၇။ သခြားသီး

သခြားသီးမွာလည္း ဗီတာမင္အား ျဖင္႕ ေအႏွင္႕ စီပါဝင္သလို၊ သတၱဳဓာတ္ အားျဖင္႕ ပိုတက္ဆီယမ္ႏွင္႕ မက္ဂ္နီဆီ ယမ္ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီဗီတာမင္နဲ့ သတၱဳ ဓာတ္ေတြဟာ သြားႏွင္႕ သြားဖံုးက်န္းမာ ေရးအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ အသား အေရကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

၈။ သီဟိုဋ္သီး

သီဟို႒္သီးတြင္ ပါဝင္သည္႕ ေကာ႕ပါး ဟာ အေရျပားကို အိုမင္းေစေသာ၊ ေရာ၈ါ ဘယမ်ားကို ျဖစ္ေစေသာ ္ fre radical မ်ားကို တိုက္ထုတ္တဲ႕ antioxidant အ ျဖစ္လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ မက္ဂ္နီဆီ ယမ္ကေတာ႕ ဦးေႏွာက္အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ ေကာင္းမြန္ေသာ အက်ိဳးအာနိသင္ရွိၿပီး ေခါင္းတျခင္းကိုက္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပး ပါတယ္။

၉။ ဘလူးဘယ္ရီသီး

ဒီေသးငယ္ၿပီး အရသာရွိတဲ႕ အသီး ေတြနဲ့ ဗီတာမင္ကနဲ့ သတၱဳဓာတ္ေတြ ဟာ အိုမင္းျခင္းကို ကာကြယ္ေပးၿပီး မွတ္ ဉာဏ္ကိုတိုးပြားေစပါတယ္။ ပိုတက္ဆီယမ္နဲ့ ဆိုဒီယမ္ကေတာ႕ ခႏၶာ ကိုယ္ရွိ အဆိပ္အေတာက္မ်ားကို ျပယ္ေစ ပါတယ္။ ၁၀။ သံလြင္ဆီ က်န္းမာေရးႏွင္႕ ညီညြတ္ၿပီး ကယ္လိုရီနိမ္႕ေသာ သံလြင္ဆီ၏ ဗီတာ မင္အီးဟာ အေရျပားႏုပ်ိဳေစဖို့ပါ။ သံဓာတ္ ကေတာ႕ အေရျပားကို တင္းတင္းရင္းရင္း ျဖစ္ေစဖို့ပါ။ ေဖာ႕စ္ဖရပ္စ္ကေတာ႕ လွပ ၿပီး က်န္းမာတဲ႕ သြားေတြျဖစ္ဖို့ အတြက္ ပါ။ ကြ်န္မတို့ အလွအပေရာ၊ က်န္းမာ ေရးပါျပည္႕စံုေစေသာ ဒီအစားအစာ(၁၀) ခုကို မ်ားမ်ားစားေပးရပါမယ္၊ ေန့စဥ္ စားေပးရပါမယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: