အေျခခံ ပညာအဆင့္ ျပန္တမ္းဝင္ ဦးေရ တိုးျမႇင့္ ခန္႔ထားရန္ စီစဥ္ေန


အေျခခံ ပညာ အဆင့္ သင္ၾကားေရး ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအား ျပန္တမ္းဝင္ အရာရွိမ်ား အျဖစ္ ပိုမို ခန္႔အပ္ သြားရန္ ပညာေရး ဝန္ႀကီး ဌာနမွ အစီအစဥ္ မ်ား စတင္ ေရးဆြဲေနၿပီ ၿဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ “ဆရာ၊ ဆရာမအေယာက္ ၂၀ဝ မွာ ျပန္တမ္းဝင္ အရာရွိ တစ္ေယာက္ေလာက္ထားဖို႔ အခု အစီအစဥ္ကိုဦးတည္ထားတယ္” ဟု ေနျပည္ေတာ္ရွိ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွထိပ္တန္းအဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

လက္ရွိ အေျခခံပညာ မူ၊ လယ္၊ ထက္ အဆင့္မ်ားအားလံုး ၌ သင္ၾကားေရးပိုင္းတြင္ တာဝန္ ယူေနသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမ အင္ အား ၂၇၀ဝ၀ဝ ေက်ာ္ရွိေနၿပီး ထိုအထဲမွ ျပန္တမ္းဝင္အရာရွိ ဦး ေရမွာ၁၂၀ဝခန္႔သာရွိေနေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခါးျပတ္ေန သည့္သေဘာမ်ိဳးရွိေနသည့္အတြက္ ပိုမိုခန္႔အပ္မည့္ အထက္ပါအစီ အစဥ္ကိုျပဳလုပ္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ရွင္းျပသည္။

ထပ္မံ၍ ထိပ္တန္း အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးကလည္း “လက္ရွိက ၁၂၀ဝ ပဲရွိေနတယ္။ ဒါကို ခန္႔မွန္း ေျခ ၅၀ဝ၀၊ ၆၀ဝ၀ ေလာက္ ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္လိုက္ရင္ အားလံုး လည္း မက္ေမာလာမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ ေတြလည္း ထပ္ျမႇင့္လာဖို႔ပါ ရွိသြား တယ္” ဟု ေျပာသည္။ ယင္းအစီအစဥ္ကို စတင္ ေရး ဆြဲေနရာ ထိုထဲတြင္ ျပန္တမ္းဝင္ အရာရွိဦးေရ တိုးျမႇင့္ျခင္းမွာ အသံုး ျပဳရမည့္ ဘတ္ဂ်က္ ပမာဏပါ တိုးျမင့္ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ဤသည္ ကိုပါ တြက္ခ်က္ေနၾကေၾကာင္း သိရ သည္။

အထက္ပါအစီအစဥ္သာ အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ပါက ယေန႔ ျမန္မာ့ပညာေရး ေလာက၌ ရွားပါးေနသည့္ အမ်ိဳးသား ေက်ာင္း ဆရာဦးေရပါ ပိုမိုဝင္ ေရာက္လာ မည္မွာမလြဲဟုပညာေရးအသိုင္းအဝိုင္း က သံုးသပ္ေျပာဆိုသည္။ ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ပင္လယ္ႏွင့္ နီးစပ္သည့္ ေက်းရြာတစ္ရြာမွ အေျခခံပညာ အဆင့္ ဆရာတစ္ဦးက “ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အခုလုပ္ေတာ့မယ္လို႔ ၾကား ရကတည္းကိုက ဝမ္းသာေနပါၿပီ။ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ရသြားတာေပါ့။ အမွန္ ေျပာရရင္ အခုရေနတဲ့ လစာက တစ္ေယာက္တည္း အတြက္စစ္စစ္ စီစီသံုးရင္ ေလာက္ငေပမယ့္ မိသားစုနဲ႔ဆို အဆင္မေျပႏိုင္ပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ဦးစီး လုပ္ရမယ့္သူက ေက်ာင္းဆရာ မလုပ္ႏိုင္တာေပါ့။ အခုသူတို႔ေတြ စဥ္းစားလာၾကဖို႔ မ်ားပါတယ္” ဟုေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ရွိ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး တစ္ဦး က သားကို ဘြဲ႕ရၿပီးရင္ B.Ed တက္ဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္။ ဘဝကို တည္ တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ သိကၡာရွိရွိနဲ႔ ျဖတ္သန္းသြားေစခ်င္တာလည္း ပါတယ္။ အခု ရာထူးအဆင့္ အတန္း တိုးျမႇင့္ဖို႔ လုပ္မယ္လို႔ ၾကားရတဲ့အတြက္ ကိုယ္ထားခဲ့ တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကမွန္သြားတာ ေပါ့ ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

PN-051

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: