အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီကားမ်ား ျပန္ေပးဆြဲခံရ


တနသၤာရီတိုင္း ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကုိ တည္ေဆာက္ေနသည့္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း Italian-Thai Development (ITD) ကုမၸဏီမွ ကား ၁၆ စီးႏွင့္ ကားသမားမ်ားကုိ BBKဟု ဆိုေသာ လက္နက္ကုိင္ တပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ားက ယမန္ေန႔က ျပန္ေပးဆြဲေၾကာင္း သိရသည္။

ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း စတင္ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ ျမင္ကြင္း

ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီ ခရုိင္ႏွင့္ တနသၤာရီတုိင္း ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ကုိ ဆက္သြယ္ထားေသာ ကားလမ္းေပၚတြင္ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ျပန္ ေပးဆြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျပန္ေပးဆြဲထားသည့္ ကားမ်ားကို ၆ နာရီခန္႔ ထိန္းသိမ္းထားၿပီး ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီတြင္ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း ကရင္တုိင္းရင္း သား သတင္းဌာန ကြယ္ကလူမွ အယ္ဒီတာ ေစာအယ္နာက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

“အဲဒီေန႔ မနက္မွာ ျပန္ေပးဆြဲၿပီးေတာ့ ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီမွာ ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္တယ္၊ ကားသမားေတြဆီက ၿဂိဳဟ္တုဖုန္း ၃ လံုးနဲ႔ ဘတ္ေငြ ၁၀၀၀၀ သိမ္းယူလိုက္တယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

BBK လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔က ၎တို႔၏ ပိုင္နက္အတြင္း၌ အလုပ္သမားမ်ား က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ၿပီး အလုပ္လုပ္မည္ဆိုလွ်င္ တဦးကုိ ဘတ္ေငြ ၁၀၀၀ ေပးေဆာင္ရန္ သတိေပးခဲ့ေၾကာင္း ေစာအယ္နာက ဆက္ေျပာသည္။

ယင္းေဒသတြင္ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအရုံး(KNU) တပ္မဟာ ၄ တပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ား လႈပ္ရွားေနၿပီး ITD ကုမၸဏီ က လမ္းေဖာက္လုပ္ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ITD ကုမၸဏီမွ ကားမ်ားကုိ ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ေသာ BBK တပ္ဖြဲ႕သည္ မည္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ေၾကာင္း မသိရွိရေသးေပ။

KNU ထား၀ယ္ခရိုင္ ဥကၠဌ ေစာကြယ္ထူး၀င္းကလည္း ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ITD ကုမၸဏီက အေၾကာင္းၾကားထား ေသာ ေၾကာင့္၊ ၎၏ KNU တပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ားကုိ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလိုင္လကလည္း ITD ကုမၸဏီတြင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ အလုပ္သမား ၅၀ခန္႔သည္ အစိုးရတပ္ႏွင့္ KNU တပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ား တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံဘက္သို႔ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

တနသၤာရီတုိင္း ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္၊ ေမာင္းမကန္ ေျမာက္ဘက္တြင္ရွိ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ ITD ကုမၸဏီက အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈. ၆ ဘီလီယံ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံထားၿပီး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုမ်ား၊ သံမဏိစက္႐ံုမ်ား၊ ေရနံသန္႔စင္ေရး စက္႐ံုမ်ား၊ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း ဧရိယာသည္ စတုရန္းမုိင္ ၁၀၀ ခန္႔ (၂၅၀ စတုရန္း ကီလိုမီတာ) အက်ယ္အ၀န္းရွိေၾကာင္း စီမံကိန္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ရ ITD ကုမၸဏီ၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

ျမန္မာအစုိးရ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီး ၂၅ စင္းတၿပဳိင္တည္း ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ၿပီး တႏွစ္လွ်င္ ကုန္ပစၥည္း မက္ထရစ္ တန္ခ်ိန္ သန္း ၁၀၀ နီးပါး အတင္အခ် ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ဟု သိရသည္။

ဥေရာပႏွင့္ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနားကို ဆက္သြယ္ရန္ ျဖတ္လမ္းျဖစ္လာၿပီး စင္ကာပူထက္သာမည္ဟု ဆုိထားေသာ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ ကမ္း စီမံကိန္း၏ အေရးပါပံု၊ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ၏စီးပြားေရး တိုးတက္လာႏုိင္ပုံတို႔ကို ျမန္မာစာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲၾက သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာလတြင္ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား၏ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရဖြယ္ရွိၿပီး ဆံုးရႈံးနစ္နာမႈမ်ား ရွိလာမည္ကုိ စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ITD ကုမၸဏီ ယာဥ္မ်ား KNUထိန္းခ်ဳပ္ေဒသတြင္ သြားလာေနျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ ပိတ္ပင္ခဲ့ဖူးသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: